Już jest dostępny nowy minikurs "Sprzedaż towarów fizycznych poprzez sklep internetowy"

Już jest dostępny nowy minikurs "Sprzedaż towarów fizycznych poprzez sklep internetowy"

E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci - Kurs UO UW

XII edycja kursu

Odtwórz wideo

Kurs “E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci” poprowadzi Cię krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia własnego e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego. To 10 modułów tematycznych praktycznej wiedzy, instrukcji, przykładów i rozwiązań dla 3 najbardziej popularnych e-produktów w sieci – wszystko do natychmiastowego i samodzielnego wdrożenia.

Tematy kursu

Wprowadzenie

  • Instrukcja obsługi platformy
    17:08
  • Harmonogram kursu
  • Program kursu
    06:41
  • Zasady zaliczenia kursu
  • Certyfikat UO UW
  • Zaproszenie do grupy na Facebooku

MODUŁ 1 – Podstawy działalności e-commerce
W tym module zapoznasz się z podstawami prowadzenia działalności e-commerce w sieci, przede wszystkimi z kluczowymi pojęciami e-commerce, których właściwe zrozumienie pomoże Ci podjąć odpowiednie decyzje strategiczne dla sprzedaży produktów w sieci

  • Lekcja 1 – Podstawowe pojęcia e-commerce
    12:18
  • Lekcja 2 – Pojęcie e-biznesu
    08:11
  • Lekcja 3 – Profesjonalna prezencja w sieci
    05:32
  • Lekcja 4 – Pojęcie e-commerce
    05:43
  • Lekcja 5 – Pojęcie e-produktu
    15:25
  • Lekcja 6 – Podział szczegółowy e-produktów
    11:44
  • Lekcja 7 – Przykłady realnych e-biznesów
    32:19
  • Lekcja 8 – Pojęcie modelu biznesowego
    20:32
  • Lekcja 9 – Pojęcie łańcucha sprzedaży
    08:31
  • Lekcja 10 – Pojęcie systemu e-commerce
    10:45
  • Lekcja 11 – Pojęcie systemu sprzedaży
    10:22
  • Lekcja 12 – Pojęcie Unikalnej Oferty Sprzedaży
    24:33
  • Lekcja 13 – Szablon wdrożenia sprzedaży e-commerce
    06:28
  • Lekcja 14 – Uwarunkowania rentowności
    32:40
  • Lekcja 15 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 1 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 2 – Pierwsze decyzje strategiczne
W tym module dowiesz się, jakie znaczenie mają pierwsze decyzje strategiczne dla budowy profesjonalnej prezencji w sieci oraz dlaczego wdrożenie Strategii 6C jest najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu

  • Lekcja 1 – Konstrukcja strategii biznesowej
    14:54
  • Lekcja 2 – Pierwsze decyzje strategiczne
    06:29
  • Lekcja 3 – Modele tworzenia biznesu
    07:41
  • Lekcja 4 – Modele strategiczne
    04:09
  • Lekcja 5 – Model kluczowych kompetencji
    03:32
  • Lekcja 6 – Model 5 poziomów produktu
    02:31
  • Lekcja 7 – Model krytycznych czynników sukcesu
    04:15
  • Lekcja 8 – Modele biznesowe
    03:01
  • Lekcja 9 – Strategie rynkowe
    03:16
  • Lekcja 10 – Analiza szans na rentowność
    03:36
  • Lekcja 11 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 2 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 3 – Budowa systemu e-commerce
W tym module dowiesz się, czym jest system e-commerce od strony praktycznej oraz jakie są najważniejsze etapy budowy takiego systemu. Poznasz także szablon wdrożenia sprzedaży e-commerce, który pozwoli Ci uporządkować kolejne działania

  • Lekcja 1 – System e-commerce
    14:46
  • Lekcja 2 – Kluczowe etapy budowy systemu e-commerce
    11:31
  • Lekcja 3 – Znaczenie strategicznego pozycjonowania
    09:13
  • Lekcja 4 – Pozycjonowanie w sieci od strony praktycznej
    10:05
  • Lekcja 5 – Pozycjonowanie a działania SEO
    15:08
  • Lekcja 6 – Jak pozycjonować się w sieci?
    08:22
  • Lekcja 7 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 3 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 4 – Wybór systemu sprzedaży
W tym module dowiesz się, czym jest system sprzedaży od strony technicznej, jakie są jego rodzaje, struktury i realne przykłady oraz przede wszystkim, jak wybrać system sprzedaży dla swojego e-produktu i modelu biznesowego

  • Lekcja 1 – System e-commerce i system sprzedaży
    35:29
  • Lekcja 2 – System sprzedaży w ramach Strategii 6C
    13:03
  • Lekcja 3 – Podział systemów sprzedaży
    07:09
  • Lekcja 4 – System dedykowany a system ogólny
    30:55
  • Lekcja 5 – System zewnętrzny a system własny
    41:19
  • Lekcja 6 – System sprzedaży a prezencje w sieci
    26:50
  • Lekcja 7 – E-produkty a systemy sprzedaży
    30:40
  • Lekcja 8 – Jak wybrać system sprzedaży?
    24:19
  • Lekcja 9 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 4 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 5 – Wybór systemów uzupełniających
W tym module uzyskasz podstawowe informacje o systemach uzupełniających (podsystemach) wspierających funkcjonowanie systemu e-commerce oraz o tym, jak wybrać systemy odpowiednie dla swojej firmy lub biznesu

  • Lekcja 1 – Systemy uzupełniające
    07:07
  • Lekcja 2 – System płatności
    18:42
  • Lekcja 3 – System zaopatrzenia i dostawy
    16:16
  • Lekcja 4 – System rekomendacji
    10:54
  • Lekcja 5 – System kontaktu
    11:36
  • Lekcja 6 – System promocji
    18:15
  • Lekcja 7 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 5 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 6 – Sprzedaż towarów fizycznych
W tym module zapoznasz się z istotą i kluczowymi cechami sprzedaży towarów fizycznych oraz poznasz przykłady realnych e-sklepów, dzięki czemu będziesz mógł się zainspirować i przygotować do własnej działalności

  • Lekcja 1 – Towar fizyczny jako e-produkt
    23:08
  • Lekcja 2 – Kluczowe cechy sprzedaży towarów
    01:01:33
  • Lekcja 3 – Wybór grupy docelowej i produktu
    45:06
  • Lekcja 4 – Wybór systemu sprzedaży
    01:09:46
  • Lekcja 5 – Wybór systemów uzupełniających
    55:00
  • Lekcja 6 – Przykład 1: Displate.com
    27:58
  • Lekcja 7 – Przykład 2: Akardo.pl
    21:38
  • Lekcja 8 – Przykład 3: Dekoria.pl
    20:59
  • Lekcja 9 – Przykład 4: Zalando.com
    36:34
  • Lekcja 10 – Szablon wdrożenia sprzedaży towarów
    18:09
  • Lekcja 11 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 6 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 7 – Sprzedaż usług (tradycyjnych)
W tym module zapoznasz się z istotą i kluczowymi cechami sprzedaży usług w sieci oraz poznasz przykłady realnych e-biznesów, dzięki czemu będziesz mógł się zainspirować i przygotować do własnej działalności

  • Lekcja 1 – Kluczowe cechy sprzedaży usług
    24:17
  • Lekcja 2 – Przykład Akademiaanalytics.pl
    26:35
  • Lekcja 3 – Przykład Rzetelnyregulamin.pl
    32:54
  • Lekcja 4 – Wdrożenie sprzedaży usług
    15:44
  • Lekcja 5 – Szablon wdrożenia sprzedaży usług
    05:00
  • Lekcja 6 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 7 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 8 – Sprzedaż dostępu (produkty cyfrowe)
W tym module zapoznasz się z istotą i kluczowymi cechami sprzedaży dostępu w sieci oraz poznasz przykłady realnych e-biznesów, dzięki czemu będziesz mógł się zainspirować i przygotować do własnej działalności

  • Lekcja 1 – Kluczowe cechy sprzedaży dostępu
    23:00
  • Lekcja 2 – Przykład Mindtools.com
    29:38
  • Lekcja 3 – Przykład Strefakursow.pl
    32:05
  • Lekcja 4 – Wdrożenie sprzedaży dostępu
    17:08
  • Lekcja 5 – Szablon wdrożenia sprzedaży dostępu
    05:52
  • Lekcja 6 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 8 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 9 – Wymagania formalno-prawne
W tym module dowiesz się, jakie wymogi formalno-prawne musisz spełnić, aby działać w sieci w sposób bezpieczny i zgodny z prawem oraz abyś mógł budować wizerunek profesjonalnego dostawcy wybranego e-produktu

  • Lekcja 1 – Forma prawna dla działalności biznesowej online
    17:32
  • Lekcja 2 – Kwestie podatkowe przy sprzedaży online
    18:10
  • Lekcja 3 – Kasa fiskalna przy sprzedaży online
    11:09
  • Lekcja 4 – Dokumenty prawne do sprzedaży online
    30:02
  • Lekcja 5 – Ochrona danych osobowych (RODO) przy sprzedaży online
    33:17
  • Lekcja 6 – Dostosowanie sklepu lub serwisu internetowego do wymogów formalno-prawnych
    40:44
  • Lekcja 7 – Podsumowanie wymogów formalno-prawnych
    10:55
  • Do pobrania – Moduł 9 – Materiały dydaktyczne

MODUŁ 10 – Strategia 6C w praktyce
W tym module dowiesz się, jak praktycznie wykorzystać Strategię 6C do budowy profesjonalnej prezencji w sieci dla swojego e-biznesu, czyli jakie czynności musisz podjąć krok po kroku. Moduł jest podsumowaniem poprzednich części

  • Lekcja 1 – Wybierz społeczność
    46:53
  • Lekcja 2 – Wybierz treść
    22:09
  • Lekcja 3 – Zbuduj system e-commerce
    30:31
  • Lekcja 4 – Rozpocznij komunikację z klientami
    24:44
  • Lekcja 5 – Podsumowanie
  • Do pobrania – Moduł 10 – Materiały dydaktyczne

Kompetencje sprzedażowe

Podstawowe umiejętności związane z uruchomieniem sprzedaży w sieci

Co zawiera kurs?

  • webinary na żywo
  • ponad 24 godzin zegarowych instruktażowych prezentacji wideo
  • 101 lekcji do przerobienia, w tym 76 lekcji z prezentacjami wideo
  • 10 modułów tematycznych
  • schematy i grafiki dydaktyczne
  • szablony dydaktyczne
  • materiały dydaktyczne PDF
  • formularz szybkich pytań w ramach wsparcia
  • dostęp nielimitowany
  • bezpłatne aktualizacje

Czego się nauczę?

  • wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO
  • budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing)
  • działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi
  • budowa systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne)

Dla kogo kurs?

  • jeśli chcesz rozpocząć lub zoptymalizować sprzedaż towarów fizycznych (poprzez sklep internetowy)
  • jeśli chcesz rozpocząć lub zoptymalizować sprzedaż usług (poprzez serwis internetowy)
  • jeśli chcesz rozpocząć lub zoptymalizować sprzedaż produktów cyfrowych (dostępu do zamkniętej treści)
  • jeśli chcesz nauczyć się budować profesjonalną prezencję w sieci

O autorze kursu

dr Przemysław Jóskowiak
Dyrektor generalny w EECOM
Dyrektor generalny w EECOM - European Institute for E-commerce --- Założyciel EECOM (European Institute for E-commerce), właściciel Stratego24, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, autor kursów know-how “E-biznes w praktyce”, “E-marketing w praktyce”, “Business & Management”, “E-commerce w praktyce”, “Kampania promocyjna w sieci”, “Social media w e-commerce”, “WordPress w e-commerce” oraz podręczników know-how dla firm i biznesów o budowie profesjonalnej prezencji w sieci, wykładowca UW i UO UW, ekspert Inkubatora UW
0
TWÓJ KOSZYK
  • Koszyk jest pusty.