Wprowadzenie

MODUŁ 1 – Podstawy działalności marketingowo-promocyjnej?

W tym module zapoznasz się z podstawami podjęcia działalności marketingowo-promocyjnej w sieci, w tym przede wszystkimi ze strategicznym znaczeniem systemu promocji

MODUŁ 2 – Podstawowe pojęcia e-marketingowe?

W tym module zapoznasz się z podstawowymi pojęciami e-marketingowymi, których właściwe zrozumienie pozwoli Ci podejmować lepsze decyzje marketingowo-promocyjne

MODUŁ 3 – Cele kampanii i bazowa struktura promocji?

W tym module dowiesz się, jak wybrać odpowiedni cel marketingowo-promocyjny wraz odpowiednim miernikiem liczbowym oraz jak wygląda bazowa struktura promocji dla każdego z celów

MODUŁ 4 – Infrastruktura do promocji – strona lądowania?

W tym module dowiesz się, jakie są różne rodzaje stron lądowania, jak wybrać stronę lądowania pod cel marketingowo-promocyjny oraz jako optymalizować strony lądowania

MODUŁ 5 – Przekazy i kreacje reklamowe?

W tym module dowiesz się, jak tworzyć kreacje reklamowe w kluczowych kanałach promocji (Google, Facebook) przy zachowaniu korelacji ze stroną lądowania i danymi meta

MODUŁ 6 – Uruchomienie kampanii promocyjnej?

W tym module dowiesz się, jak wybrać odpowiedni kanał promocyjny oraz jak zaprojektować pełną kampanię za pomocą szablonu realizacji kampanii promocyjnej

MODUŁ 7 – Kampania promocyjna od strony technicznej?

W tym module dowiesz się, jakie kroki techniczne trzeba wykonać, aby uruchomić proste kampanie promocyjne w kluczowych kanałach promocji

MODUŁ 8 – Optymalizacja działań promocyjnych?

W tym module dowiesz się, jak optymalizować swoje kampanie promocyjne po stronie różnych elementów szablonu realizacji kampanii
Lekcja 1 – Podstawowe działania marketingowe

Lekcja 1 – Podstawowe działania marketingowe


Kampania promocyjna powinna być zawsze efektem podjęcia kompleksowych działań marketingowo-promocyjnych na bazie całościowej strategii marketingowej biznesu.

W praktyce oznacza to, że z płatnymi działaniami promocyjnymi należy wystartować dopiero po zbudowaniu odpowiednich fundamentów biznesowo-marketingowych. Pokazuje to poniższy uproszczony model podstawowych działań marketingowych:

Do wdrożenia są następujące kroki:

  1. Zdefiniuj potrzebę rynkową
  2. Określ grupę odbiorców dla danej potrzeby – dokonaj segmentacji rynku, kierując się także kryterium rentowności
  3. Zdefiniuj wartości użytkowe kluczowe dla danej grupy odbiorców, w tym także odpowiedni język korzyści
  4. Stwórz produkt spełniający lub przekraczający oczekiwania (wartości użytkowe) danej grupy odbiorców
  5. Stwórz swoją prezencję w sieci, wdrażając pełną spójność wizerunkową – strona www, strony partnerskie, media społecznościowe, e-mail marketing, wizualizacja zewnętrzna
  6. Stwórz pierwszą ścieżkę marketingową  – budowa systemu promocji –  do pozyskania potencjalnych klientów, tj. stronę lądowania z wartością użytkową dla danej grupy oraz reklamę z językiem korzyści odpowiednim dla grupy i strony lądowania (korelacja)
  7. Mierz wyniki i optymalizuj swoje działania e-marketingowe

Kroki od 1 do 5 są oczywiście etapem budowy swojej prezencji biznesowej w sieci, a więc fundamentem każdego biznesu. Kroki te wykonujemy raz na samym początku, następnie zaś dokonujemy optymalizacji swojej prezencji, wyciągając odpowiednie wnioski m.in. z realizowanych kampanii promocyjnych, czyli kroków 6 i 7.

Każda kampania promocyjna bazuje zatem na fundamentach, które budujemy na początku naszej działalności. Każda kampania promocyjna jest elementem naszego systemu promocji, który jest częścią naszego systemu e-commerce.   


0
TWÓJ KOSZYK
  • Koszyk jest pusty.