Workday (workday.com) jest dostawcą cloudowych aplikacji (tzw. usługi w chmurze) przede wszystkim do zarządzania finansami i zasobami ludzkimi, które mają wspierać przedsiębiorstwa i biznesy z różnych branż i różnych wielkości w procesie transformacji i automatyzacji cyfrowej.
Główny model biznesowy firmy to sprzedaż abonamentu (subskrypcja) w modelu SaaS (B2B). Pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego przyniósł kolejny wzrost przychodów z subskrypcji o 17% do poziomu 1,03 bln USD. Te stanowią ponad 87% wszystkich osiąganych przychodów, które wyniosły 1,18 bln USD (wzrost o 15,4%). Workday korzysta przede wszystkim z przyśpieszenia w obszarze transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, zwłaszcza w okresie popandemicznym. Firma oczekuje, że w całym roku obrotowym przychody z abonamentu osiągną poziom 4,4 bln USD, co oznaczałoby wzrost o 17% w stosunku do poprzedniego roku obrotowego. W pierwszym kwartale wzrost przychodów z subskrypcji przyczynił się do zmniejszenia straty operacyjnej z 144,5 mln USD w roku poprzednim do 38,3 mln USD.
Źródło: workday.com